neljapäev, 26. mai 2016

Õppijate tagasiside kokkuvõte


Õppijate tagasisidet ootasin iga tunni lõpus kõige enam. Ma ka selgitasin tunni alguses igale grupile, et loodan nende abile, kui hätta jään – aga seda ei juhtunud.

Üldiselt sujus minu koostöö kõigi õppegruppidega hästi – minu ja õpilaste vahel oli vastastikune austus. Ent ühes grupis oli ka üks inimene, kes justkui üritas mind proovile panna. Hiljem, sellele tunnile mõeldes, muigasin ja mõtlesin, et olen vist üsna läbinähtav – ta vist märkas kui „õrnake“ ma olen. Aga ma ei lasnud end häirida, säilitasin rahu ja jätkasin oma tööd.
Õppijatelt kogutud tagasiside oli üldiselt positiivne. Esimese õppetunni õpilased kirjutasid lisaks ka veel soovitusi ja ettepanekuid, mida võiks teisiti teha. Ülejäänud grupid soovisid aga ainult edu ja kõrget lendu.

Mida ma siis võiksin teisiti teha? Pea igalt tagasiside lehelt tuli välja soovitus (realt "lisaks:"), et ma võiksin kasutada rohkem elulisi näiteid ja rohkem arendada vestlust – need olid ka täpselt minu enda mõtted pärast esimest antud tundi. Tegelikult tundi ettevalmistades ma ka mõtlesin juurde elulised näited ja vestlust arendavad mõtted, ent pean tunnistama – närv oli sees ja keskendusin lihtsalt kõige peamisele. See ei jäänud märkamata ka õpilastele, tagasiside lehtedel oli kirjas, et ebakindlust oli tunda (aga seejuures oli rõhutatud, et tund oli meeldiv ja asjalik).

Õpilased olid 100% nõus järgmiste väidetega: tunni eesmärk oli arusaadav ja jõukohane, õppetunni ülesehitus oli selge ja järgitav, olin teadlik tunni algusest, õpetaja oli teadmiste ja käitumisega eeskujuks, õpetaja kasutas sobivaid meetodeid, tunnis sain õppida koos kaaslastega, tundsin end tunnis hästi, õpetaja arvestas minuga, tunnis valitses töörahu ja kord ning tund lõppes õigeaegselt. 3 õpilast ei nõustunud väitega, et õpetaja tõi piisavalt näiteid, 5 õpilast ei osanud vastata, kas õpetaja andis tunnis neile tagasisidet ning 1 inimene ei olnud nõus ja 1 inimene ei osanud vastata, kas tunnis toimus arutelu õpetataval teemal.

Ma olen õpilaste tagasisidega pigem nõus ja rahul. Tean, et pärast esimest antud tundi sujusid järgmised juba hoopis paremini. Praeguseks mõtlen, et tahaks taas esimese õppegrupi ette astuda ja näidata, milline on olnud minu areng selle lühikese aja jooksul. Isegi lühiajaline kogemus teeb pädevamaks.


Kokkuvõtlikult võin öelda, et õpilased ei ole pahatahtlikud, nad lihtsalt tahavad saada koolist võimalikult palju – see on igati mõistetav. Mulle tundub, et õppijad jäid minuga rahule ja ma olen kindel, et järgmisel praktikal juba veel paremad tulemused!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar