Õppijate tagasisidet
ootasin iga tunni lõpus kõige enam. Ma ka selgitasin tunni alguses igale
grupile, et loodan nende abile, kui hätta jään – aga seda ei juhtunud.
Üldiselt sujus minu
koostöö kõigi õppegruppidega hästi – minu ja õpilaste vahel oli vastastikune
austus. Ent ühes grupis oli ka üks inimene, kes justkui üritas mind proovile panna.
Hiljem, sellele tunnile mõeldes, muigasin ja mõtlesin, et olen vist üsna
läbinähtav – ta vist märkas kui „õrnake“ ma olen. Aga ma ei lasnud end häirida,
säilitasin rahu ja jätkasin oma tööd.
Õppijatelt kogutud
tagasiside oli üldiselt positiivne. Esimese õppetunni õpilased kirjutasid
lisaks ka veel soovitusi ja ettepanekuid, mida võiks teisiti teha. Ülejäänud
grupid soovisid aga ainult edu ja kõrget lendu.
Mida ma siis võiksin
teisiti teha? Pea igalt tagasiside lehelt tuli välja soovitus (realt "lisaks:"), et ma võiksin
kasutada rohkem elulisi näiteid ja rohkem arendada vestlust – need olid ka
täpselt minu enda mõtted pärast esimest antud tundi. Tegelikult tundi
ettevalmistades ma ka mõtlesin juurde elulised näited ja vestlust arendavad
mõtted, ent pean tunnistama – närv oli sees ja keskendusin lihtsalt kõige
peamisele. See ei jäänud märkamata ka õpilastele, tagasiside lehtedel oli
kirjas, et ebakindlust oli tunda (aga seejuures oli rõhutatud, et tund oli
meeldiv ja asjalik).
Õpilased olid 100% nõus
järgmiste väidetega: tunni eesmärk oli arusaadav ja jõukohane, õppetunni
ülesehitus oli selge ja järgitav, olin teadlik tunni algusest, õpetaja oli
teadmiste ja käitumisega eeskujuks, õpetaja kasutas sobivaid meetodeid, tunnis
sain õppida koos kaaslastega, tundsin end tunnis hästi, õpetaja arvestas
minuga, tunnis valitses töörahu ja kord ning tund lõppes õigeaegselt. 3 õpilast
ei nõustunud väitega, et õpetaja tõi piisavalt näiteid, 5 õpilast ei osanud
vastata, kas õpetaja andis tunnis neile tagasisidet ning 1 inimene ei olnud
nõus ja 1 inimene ei osanud vastata, kas tunnis toimus arutelu õpetataval
teemal.
Ma olen õpilaste
tagasisidega pigem nõus ja rahul. Tean, et pärast esimest antud tundi sujusid
järgmised juba hoopis paremini. Praeguseks mõtlen, et tahaks taas esimese
õppegrupi ette astuda ja näidata, milline on olnud minu areng selle lühikese
aja jooksul. Isegi lühiajaline kogemus teeb pädevamaks.
Kokkuvõtlikult võin
öelda, et õpilased ei ole pahatahtlikud, nad lihtsalt tahavad saada koolist
võimalikult palju – see on igati mõistetav. Mulle tundub, et õppijad jäid
minuga rahule ja ma olen kindel, et järgmisel praktikal juba veel paremad
tulemused!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar