teisipäev, 24. mai 2016

Eneseanalüüs I


Mina sain võimaluse sooritada kutsepedagoogiline praktika Tartu Kutsehariduskeskuse ärinduse ja kaubanduse osakonnas – need on ka kool ja osakond, kus sooviksin tulevikus kutseõpetajana töötamist alustada.

Praktikale minnes on mul, nii nagu igal uue valdkonna praktikandil, mitmeid ootusi ja lootusi. Mind on ees ootamas esimene kogemus kutseõpetajana. Seega esimene ja suurim ootus on minu jaoks huvi süvendamine, et ma saaksin 100%-lise kindlustunde, et tegelen õige asjaga.

Teine ootus on seotud minu endaga ehk ma loodan saadan üle hirmust, mis absoluutselt ühele kutseõpetajale ei sobi – ma loodan, et saan üle avaliku esinemise hirmust. Kardan väga, et lähen näost punaseks ja minestan, kui astun klassi ette, mis täis küsimustest pungil õpilasi. Ma imestan, et mul ei ole kunagi varem olnud probleeme avaliku esinemisega – see probleem sai alguse magistriõppe asudes. Tegelikult olen väga sotsiaalne inimene, mulle meeldib ka kuulata kaasõpilaste kogemusi ja nende tööde analüüsimist – nii on kindlasti tulevikutöös ka minu õpilastega - kõik saavad rääkida ja arvamust avaldada. Seega, loodan, et saan mitmeid erinevaid ja väärtuslikke avaliku esinemise kogemusi ning loodetavasti saab see hirm peale praktikat siiski minevikku jääda.

Loomulikult ootan ma ka, et mind koolis hästi vastu võetakse, et kõik õpetajad on mind valmis aitama, kui seda vajan ning et nad minu ülesannetega kaasa tulevad. Loodan, et saan vastused kõikidele tekkivatele küsimustele ehk loodan, et ei teki hirmu küsida. Kuna olen ise ka varasemalt selle kooli lõpetanud, tean, et sealsed õpetajad on väga toredad ja abivalmid, ent tean ka, et nende töökoormus on ka ilma minuta juba piisavalt suur.

Kuna see on minu esimene kogemus kutseõpetajana klassi ees seista, loodan, et mu erialased teadmised on piisavad, et õppetunnid läbi viia. Ise pean ennast kõige tugevamaks ostu-müügi, turunduse, reklaami ja klienditeeninduse valdkonnas. Loomulikult olen valmis end vajadusel iseseisvalt täiendama. Samuti loodan, et mul piisavad ja vajalikud teadmised ka (kutse)pedagoogika valdkonnas – selleks on suureks abiks olnud õppeained nagu kutseõppedidaktika, andragoogika, kutsepedagoogika ja kutseõpetaja professionaalsus. Arvan, et olen hea rääkija (räägin selgelt ja arusaadavalt) ning meeldiv juhendaja (olen rahulik ja rõõmsameelne).

Praktikale minnes on mul ka ülesse kerkinud suur küsimus – kuidas suhtuvad õpilased õpetajasse, kes on peaaegu sama noor või hoopis palju noorem kui õpilased ise? Soovin näha, kuidas minusse kui õpetajasse suhtutakse, kas õpilane ootab üldse, et klassi ees õpetaks noor inimene või leiab ta, et õpetaja peaks olema vanem ja kogenum. Samamoodi loodan ka kolleegidelt tagasisidet saada ning kõige lõpuks huvitab mind ka see, et kas ja millal nähakse mulle töökohta soovitud osakonnas.





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar