Mina sain võimaluse
sooritada kutsepedagoogiline praktika Tartu Kutsehariduskeskuse ärinduse ja
kaubanduse osakonnas – need on ka kool ja osakond, kus sooviksin tulevikus
kutseõpetajana töötamist alustada.
Praktikale minnes on
mul, nii nagu igal uue valdkonna praktikandil, mitmeid ootusi ja lootusi. Mind
on ees ootamas esimene kogemus kutseõpetajana. Seega esimene ja suurim ootus on
minu jaoks huvi süvendamine, et ma saaksin 100%-lise kindlustunde, et tegelen
õige asjaga.
Teine ootus on seotud
minu endaga ehk ma loodan saadan üle hirmust, mis absoluutselt ühele
kutseõpetajale ei sobi – ma loodan, et saan üle avaliku esinemise hirmust.
Kardan väga, et lähen näost punaseks ja minestan, kui astun klassi ette, mis
täis küsimustest pungil õpilasi. Ma imestan, et mul ei ole kunagi varem olnud
probleeme avaliku esinemisega – see probleem sai alguse magistriõppe asudes.
Tegelikult olen väga sotsiaalne inimene, mulle meeldib ka kuulata
kaasõpilaste kogemusi ja nende tööde analüüsimist – nii on kindlasti tulevikutöös ka minu
õpilastega - kõik saavad rääkida ja arvamust avaldada. Seega, loodan, et saan mitmeid erinevaid ja väärtuslikke avaliku
esinemise kogemusi ning loodetavasti saab see hirm peale praktikat siiski
minevikku jääda.
Loomulikult ootan ma
ka, et mind koolis hästi vastu võetakse, et kõik õpetajad on mind valmis
aitama, kui seda vajan ning et nad minu ülesannetega kaasa tulevad. Loodan, et
saan vastused kõikidele tekkivatele küsimustele ehk loodan, et ei teki hirmu küsida. Kuna olen ise ka varasemalt
selle kooli lõpetanud, tean, et sealsed õpetajad on väga toredad ja abivalmid,
ent tean ka, et nende töökoormus on ka ilma minuta juba piisavalt suur.
Kuna see on minu
esimene kogemus kutseõpetajana klassi ees seista, loodan, et mu erialased
teadmised on piisavad, et õppetunnid läbi viia. Ise pean ennast kõige
tugevamaks ostu-müügi, turunduse, reklaami ja klienditeeninduse valdkonnas. Loomulikult
olen valmis end vajadusel iseseisvalt täiendama. Samuti loodan, et mul piisavad
ja vajalikud teadmised ka (kutse)pedagoogika valdkonnas – selleks on suureks
abiks olnud õppeained nagu kutseõppedidaktika, andragoogika, kutsepedagoogika
ja kutseõpetaja professionaalsus. Arvan, et olen hea rääkija (räägin selgelt ja
arusaadavalt) ning meeldiv juhendaja (olen rahulik ja rõõmsameelne).
Praktikale minnes on
mul ka ülesse kerkinud suur küsimus – kuidas suhtuvad õpilased õpetajasse, kes
on peaaegu sama noor või hoopis palju noorem kui õpilased ise? Soovin näha,
kuidas minusse kui õpetajasse suhtutakse, kas õpilane ootab üldse, et klassi
ees õpetaks noor inimene või leiab ta, et õpetaja peaks olema vanem ja kogenum.
Samamoodi loodan ka kolleegidelt tagasisidet saada ning kõige lõpuks huvitab
mind ka see, et kas ja millal nähakse mulle töökohta soovitud osakonnas.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar