Rühm: LOG15, LOGISTIKA
·
Keskhariduse baasil kutseõpe
·
Õpilased: Vanuseline koosseis kõigub
vahemikus 20-53 aastat, rohkem mehi (9) kui naisi (7), neli õpilast
mitteeestlased (venelased ja ukrainlane)
·
Õppijate arv nimekirjas 16; õppetunnis
osalejaid: 12
Üldiselt oli tegemist väga meeldiva ja ühtehoidva
grupiga. Kõik õpilased väga sõbralikud ja mitte pahatahtlikud õpetaja suhtes.
Toimib koostöö õpetajaga.
Õpilased kõrge õpimotivatsiooniga, käivad kohal
kindla eesmärgiga. Näiteks, üks tütarlaps õpib Tartu Ülikoolis proviisoriks,
aga on kutsekoolis logistika erialal seetõttu, et teda huvitab, kuidas toimub
ravimite logistika.
Grupis ei ole moodustunud eraldiolevaid rühmi, ent rühmatöö
koostamisel, eelistasid töötada nii, et mehed ühes rühmas ja naised teised
rühmas. Rühmas töötades oli näha, et üksteisega arvestatakse, keegi ei
võistelnud positsiooni pärast, oldi sõbralikud ja töötati ühiselt ühise
eesmärgi saavutamise nimel.
Õpperühma õpivajadused lisaks erialastele õpivajadustele
oleksid näiteks meeskonnatöö oskuste arendamine ning analüüsi ja seisukohtade
põhjendamise arendamine.
Õpperühma õppimise toetamiseks tuleks kavandada
õpivajadusi toetavaid tegevusi – näiteks võiks grupile anda kodutöid, mis
põhinevad meeskonnatööl, tundides rohkem rühmatöid, töid, milles oleks võimalik
analüüsi koostada jne.
Rühm: LS14, kütte- ja jahutussüsteemide LUKKSEPP
·
Statsionaarne kutsekeskharidusõpe
·
Õpilased: kõik noormehed otse
põhikoolist (18-19-aastased), üks poistest rahvuselt venelane, ülejäänud
eestlased
·
Õppijate arv nimekirjas: 16; õppetunnis
osalejaid: 10
Klassi astudes ootas mind
suur üllatus: klassis olid täitunud aknapoolsed ja tagumised lauad. Aknapoolses
reas istunud noormeestel olid peas päikeseprillid, aknalaua peal mängis kõlarist
muusika, noormehed sõid päevalilleseemneid.
Tund algas sellega, et
aineõpetaja (eesti keel ja kirjandus) teavitas noormehi minu kohalolekust,
tutvustas mind ja selgitas, miks ma tunnis viibin. Pärast seda algas „esinemine“:
noormehed olid erutunud ja algas võitlus tähelepanu nimel.
Kuna oli alanud uus
periood, tutvustas õpetaja klassile ainekava. Nii, kui ta jõudis öelda, et vaja
on läbi lugeda raamat, hakkas esiteks peale vingumine, mis oli äärmiselt lapsik,
ning teiseks õpetajaga manipuleerimine.
Õpetaja jagas
noormeestele kätte iseseisva tunniülesande – koostada tuli ristsõna etteantud
õpiku lehekülgedele tuginedes. Pidevalt esines töötamise ajal halba käitumist,
mille eesmärgiks oli tähelepanu püüdmine. Vähemalt 6 noormeest grupist üritasid
koguaeg näidata, et nad on olemas ehk õppijate käitumine oli lärmakas, toimus
esinemine, lobisemine, lollitamine, ringi siblimine, naermine, narri mängimine.
Näiteks, ristsõna koostamise jaoks käidi mitu korda õpetaja laualt toomas
pliiatseid, jageleti kaaslasega pliiatsi pärast, koguaeg kommenteeriti kaugel
oma ülesandega ollakse.
Ülejäänud 4 noormeest
hoidsid kuue noormehe tegutsemisel silma peal, neist 3 reageerisid sellele
käitumisele ja läksid „vooluga kaasa“. Noormehed vajavad kampakuulumist ja
kambavaimu, see on neile olemuslik. Rahulikuks ja oma kohale jäi vaid vene
rahvusest noormees, ent ka tema ei lõpetanud teiste noormeeste käitumise
jälgimist. Üldiselt said õppijad omavahel hästi läbi, oldi üksteisega sõbralik
aga omavahelist koostööd ülesande lahendamisel ma pigem ei märganud.
Ühe noormehe õpikus oli
nilbe joonistus – ta pidi seda kindlasti kõigile eraldi näitama, naeru ei
saanud pidama pikka aega.
Kui tunni lõpuni oli
jäänud 45 minutit, hakkas eraldiolev 6-liikmeline punt vinguma ja virisema, et
nad ei jõua valmis ja aega on ülesande jaoks antud liiga vähe.
Peamiseks probleemiks
antud grupis distsipliin. Ent ma ei ütleks, et tegemist oleks olnud õpetajaga,
kes oleks madala enesehinnanguga või kes ei oskaks end kehtestada. Leian, et
põhjus võib peituda grupiga kokkulepitud normides ja reeglites ehk on õpetaja
suhtunud nendesse liialt kergekäeliselt. Ning kindlasti oli antud kohutava
tunni põhjuseks ka minu kohalviibimine. Ka õpetaja kinnitas mulle, et
tavaliselt on noormehed tunnis poole rahulikumad.
Minu soovitus õpetajale
oleks, et noormeestele peaks andma rohkem motivatsiooni – ehk peaks neile
selgelt aine ja teema eesmärkidest ning nende praktilisest kasust kõnelema. Grupis
toimub pigem pindmine õppimine. Noormehed vajaksid oma õpioskuste lihvimist.
Tundub, et grupile sobiks rohkem kogemuslik õppimine – näiteks raamatu lugemise
asemel külastada teatrit – võib-olla oleks see võimalus õpperühma õppimise
toetamiseks.
Märkasin, et noormeestele
meeldis, et õpetaja naeris poistega kaasa, kui oli vähegi selleks võimalust. Ma
leian, et õpetaja suutis nendega humoorikalt suhelda, seejuures ei läinud
õpetaja üle piiri.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar